Alltid fri frakt  •  Leverans 1-3 dagar  •  Betala tryggt med

Köpvillkor

BIORI AB Org.nummer 556797-2723. Ni når oss enklast på info@biori.se. Vänligen beskriv ditt ärende tillsammans med dina kontaktuppgifter. Vi kontaktar dig så snart som möjligt.

Priser och betalning

Priserna är i SEK inklusive moms och varje produkt anges med pris inklusive moms. I kundvagnen ser man priset på produkten inklusive moms. Betalning sker tryggt med Klarna. Läs mer på www.klarna.com/se/villkor/.
Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar produkterna. För att kunna skicka en väska till en kund behöver vi kundens namn, adress, telefonnummer och mailadress.

Efter beställning hos oss så skickas en orderbekräftelse till din mail. Orderbekräftelsen innehåller information om din beställning (produkt, pris) och leveransadress. Om något inte stämmer i orderbekräftelsen återkom snarast till oss via info@biori.se

Leverans och Frakt

Oftast skickas produkten inom 1-3 vardagar, men kan dröja lite längre under sommarmånaderna (juni, juli och augusti) och under december månad. Produkten skickas med DHL till ett ombud i närheten av leveransadressen som uppgavs vid beställningen. Produkten skickas fraktfritt inom Sverige, Finland, Danmark och Norge. Returfrakten betalas av köparen om det inte är en reklamation. Vill du returnera produkten måste du skicka tillbaka varan komplett och höra av dig till oss via mail info@biori.se innan du returnerar varan och uppge anledning till varför du vill returnera varan.

Retur och Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller i 14 dagar. Gäller även på produkter på rea. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot produkten. När du ångrar ett köp måste det i ditt meddelande till oss klart framgå att du ångrar dig och varför. Maila till info@biori.se. När du som kund meddelat oss att du ångrar köpet ska varan skickas tillbaka till oss inom 14 dagar från den dag du som kund meddelat oss att du ångrat ditt köp samt fått svar från oss. Läs mer om detta under Konsumentverket. För att ångerrätten ska gälla behöver också allt finnas kvar till produkten, hängetiketten och plastpåsen med artikelnummer. Du är skyldig att hålla produkten i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om produkten skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten med DHL. Observera att DHL inför nu ändrade regler gällande liggtid för ej uthämtade paket hos deras paketombud. Det innebär att paket som inte hämtas ut av mottagaren skickas tillbaka 7 dagar efter ankomst till ombudet/ paketskåpet. Denna ändring sker 1:a maj 2024.

Ej outlösta paket omfattas inte av distans och hemförsäljningslagen.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-200559-om-distansavtal-och-avtal-utanfor_sfs-2005-59

Vi debiterar outlösta paket med minst 350 SEK (beroende på storlek) för att täcka frakt och expeditionskostnader. Vi kommer att belasta din betalmetod med summan vid kreditering för att täcka frakt och expeditionskostnader dvs du får tillbaka mellanskillnaden. Observera att om du ångrar ditt köp måste du alltid lösa ut det för att sedan returnera det. Om summan på din beställning är mindre än 350 SEK behåller vi hela summan och debiterar resten.

Klagomål och Ansvar

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas ut. Skulle emballaget vara förstört när du ska hämta ut produkten, kontakta oss på info@biori.se när du hämtat ut produkten. Vi får då ta kontakt med DHL. När du vill reklamera en produkt måste du alltid kontakta oss först innan du skickar tillbaka produkten. Returfrakten betalas alltid av köparen om produkten inte är en reklamation. Om du har klagomål på något så ska du alltid kontakta oss så fort som möjligt via info@biori.se. Kom ihåg att inkludera namn, adress, mail och ordernumret tillsammans med en beskrivning av felet på produkten. För alla godkända klagomål så står vi för returfrakten. När det gäller klagomål och fel på produkten följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer på www.arn.se

Vi tar inget ansvar för förseningar eller skador på våra produkter under omständigheter som ligger utanför vår kontroll (Force Majeure klausulen) Sådana omständigheter kan vara regeringsbeslut, krig, brand, utebliven leverans från leverantör, brist på råvara och anställningstvister.

Information om produkten

Vi förbehåller oss rätten att ändra ordrar eller information där det blivit fel i text på vår hemsida inkluderande priset på produkten. Vi försöker alltid att framhäva produkten så likt verkligheten som möjligt men vissa färgolikheter och olika strukturer i lädret förekommer då läder är ett levande material. Produkterna är handgjorda så måtten kan skilja något.

Dataskyddspolicy

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.